Thursday 21 November 2013

satu tahun

Assalamualaikum

Pantasnye masa berlalu. Dah hampir setahun dah aku berpijak kat atas bumi penang ni.. hehe. Alhamdulillah

Tiba2 hari ni rasa rindu pada kawan2, mungkin sebab kerja yang tak sudah, dengan preparation untuk audit datang..tak de sapa pulak nak diceritakan betapa peningnya otak aku so disinilah tempat aku luahkan. Hikhikhik

Hurm best sebenarnya kerja penguatkuasaan ni, ada part yang kena dengan jiwa aku. Contohnya, dulu kat hospital aku tak suka sangat2 kalau kena kaunseling patient sebab aku tak suka cakap banyak2 dengan orang yang aku tak biasa tapi bila kerja bidang penguatkuasaan ni bos aku letak aku kat bahagian pintu masuk. Nahh ambik ko. Duduk je sorang2 menghadap pc buat kerja2 penapisan barang. Memang boleh bilang lah berapa patah perkataan yang aku keluarkan seminggu. hihi

Lepas tu kerja penguatkuasaan ni best sebab takdak oncall. Kihkihkih. Disebabkan nama aku mmg paling glamer dulu asyik naik banyak je dalam roster oncall so aku tersangatlah bersyukur bila dah start kerja bidang penguatkuasa ni, dah tak dak oncall. Part tak best nyer, banyak kursus lah pulak..kalau banyak kurus ok jugak hakhak.

Bidang penguatkuasa ni especially jaga pintu masuk dia tak banyak guna tenaga tapi banyak guna otak. Contoh, hari ni punya kes..

(Antibiotik dan ubat kategori B)

kalau ikut undang-undang antibiotik dan list B poison kena ada prescription doktor jika personal item, dan memerlukan lesen A kalau dibawa masuk oleh company.. Tapi kes ni, prescription xde, lesen A tak de.. Item sangat banyak tapi kuantiti setiap item sikit. (x faham kan.. xpe, x payah faham biar aku je faham. haha) 
jadi tugas aku pikirlah apa nak buat. Buku akta sentiasa kena ada atas atau bawah meja. huhu. 

Sepanjang aku kerja kat sini, whatsapp lah salah satu talian hayat aku. hahaha. Kalau memang dah blur giler nak buat keputusan. Terus send gambar kat bos then tnya apa yang perlu aku buat. kalau bos memang busy tak reply tuh, dengan tak da belas kasihan aku rampas je dulu lepas tu pandai2 lah customer ni kemukakan surat rayuan kat bos aku. mihmihmih

Lagi apa best kat sini, best sebab senang nak dapat cuti. haha. Dulu masa kat hospital ingat lagi, ayah aku sakit jadi aku memang dah terketaq-ketaq nak balik kedah nih, sekali bos aku kata tak boleh! sebab tak apply sekurang-kurangnya 2 minggu awal. Grrrr! kalaulah aku nih ahli nujum boleh tau bila ayah aku nak sakit ok jugak.. huhu.. Tapi kat sini, asalkan ada orang nak gantikan kerja ko dan cuti ko masih berbaki insyaAllah cuti lulus.. hihi.. Heaven kan?? kihkih

Saje aku tulis semua yang best kerja penguatkuasa ni sebab hari ni serabut banyak kerja, pastu rindu nak balik kerja hospital. Bila tulis macam ni barulah rasa bersyukur sikit Allah bagi aku kerja nih. Alhamdulillah..

Dan nanti mana tau kalau kena tranfer masuk hospital balik bolehlah aku baca balik yang aku tulis nih, hikhik. memang heaven kerja kat sini tapi kalau dah kahwin mestilah kena ikut titah perintah suami sebab heaven aku dah kat bawah kaki en suami dah masa tuh.. gulp takut tiba2. huhuhu. okey dah2 stop pikir jauh2!!! 

Next, Apa yang tak best kat sini... Huuuu kat sini dah tak dak kawan2 macam dulu... T_T Kalau dulu ada geng tengok bola, geng tengok citer korea, geng shopping, geng tengok wayang, ada group usrah.. sekarang dah takdak geng.. Sedih ngat aih.. kihkih

Jum nak share gambar2 ngn geng2 aku.. Rinduuuuuuu

Ni kitorang spend night kat grand lexis PD. Ala2 bachelorette party lah konon sebab ainul nak kahwin, sekarang dah nak bersalin dah dia.. cepatnyer masa berlalu

Ni gi jalan2 kat I-City. Aduhai macam budak2 semua

Izzzati. Salah sorang kawan baik aku dulu sampailah sekarang, hp aku mmg penuh dengan msg dia je. haha

Aiman. Antara yang paling rapat dengan aku, dia je yang boleh cakap utara dengan aku kat seremban dulu. hehe



Kat penang pun aku ada kawan2. Antara kawan2 yang terawal yang aku ada.. 

Farhana dan Kakzira. Sorang tu dah aku anggap macam kakak sendiri, dan lagi sorang aku anggap macam adik sendiri. Diorang lah housemate aku masa mula2 aku dtg penang.

haih sudah2! Stop feeling-feeling  petang2 nih. Apapun hidup perlu diteruskan. kerja perlu disiapkan. Hahaha. Dah hilang semua serabut2, jum sambung buat kerja. semangat2!!!


No comments:

Post a Comment