Friday 8 November 2013

Getting Stronger

Assalamualaikum

Alhamdulillah ya Allah, tiap2 kali ujian datang melanda, hambamu ini sentiasa terasa Engkau ada memeluk aku agar menjadi lebih kuat.

Aku menjadi semakin yakin akan takdir Mu

Aku menjadi semakin matang untuk membuat keputusan

Aku menjadi semakin yakin dengan apa yang aku lakukan

Biar pun hati ini hancur luluh, segalanya terubat dengan hanya selepas bersujud hina di hadapan Mu

Benarlah diri ini terlalu kerdil untuk menghadapi segalanya bersendirian

Benarlah diri ini terlalu lemah untuk berdiri andai tiada kekuatan dariMu ya Allah

Bantulah daku untuk terus berjalan..

Tentukan lah yang terbaik buatku, bantulah aku untuk berlapang dada melepaskan sesuatu yang bukan Engkau takdirkan buat diriku.

Bantulah aku untuk memaafkan, redha, dan melupakan setiap apa yang berlaku

Allahumma Yassir Wa La Tua'assir, Rabbi Tammim Bil Khoir.


No comments:

Post a Comment