Monday 3 June 2013

Teruskan Perjalanan

Assalamualaikum

Pernah di uji? tipu beno kalau tak penah. huhu. Sebab ujian tu tanda kasih Allah pada kita. Tak ujian besar pun, ujian senang pun dikira ujian la. Macam mana kena ambik exam masa darjah 1, bukan study pun. sekali keluar result mak dah sibuk marah. Nape tak baca buku nih! ampunnn mak..kihkihkih.

Hidup ni macam tu la, kadang2 kita rancang A.. Allah bagi B. Tunggu punya tunggu, lepas beberapa ketika baru lah tau ooooooooooowh B tu yang terbaik sebenarnya.

Macam tu jugak bila ada orang buat kita sedih, kecilkan hati kita.. Sebenarnya bukan apa, Allah nak suh kita ngadu byk2 kat Dia sebab kadang2 kita terlalu bergantung pada makhluk.

Allah.. kadang2 susah nak telan.. tapi bila tau ni la cara Allah nak kutip kembali kita yang hina ni kembali sujud, terduduk hina, menangis di hadapan Dia.. barulah tersedar hakikat kehidupan ini hanyalah senda gurau untuk menguji setiap insan yang bernyawa. Kepada Allah jua kita akan kembali.

Ni nak kempen 1 buku ngn korang.. hehehe. lepas baca buku ni rasa macam kena penampar pun ada gak. Hahaha..

(buku yang amat menyentuh hati sampai ke hempedu, xcaye bacalah. hihi)

Semoga kita semua di beri kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini. Semoga redha Allah tu sentiasa ada dalam perjalanan kita. Cubalah tersenyum walau sepedih mana pun hati diguris. Mengadulah segalanya pada Yang Maha Mendengar. Pasti ketenangan itu milikmu.. <3

1 comment: