Tuesday 3 November 2015

Me and Airis

My husband is a doctor, selalu jugak oncall. Seminggu sekali tu mesti, bertambah passive call jadi seminggu kadang-kadang 2 hari bermalam di hospital. 

At first, aku rasa susah giler bila suami oncall. Well everyone pun mesti rasa susah kan, first time jadi parent and you need to do everything by yourself. Pagi-pagi pukul 5.30 pagi, kena buat-buat takdengar anak nangis sebab nak mandi. Cepat-cepat kemas barang dan baju anak. Salin pampers, baju, etc.. then baby and I will travel from Alor Setar to Kangar. 

Lama-lama keadaan dah jadi mudah. Walaupun sampai sekarang Airis akan nangis sambil ketuk-ketuk bilik air masa aku tengah mandi dan mintak aku dukung dia lepas mandi tapi Airis dah tidur malam sampai pagi. She makes me have enough sleep every day. Thank you baby.. Mummy loves you so much.



Apa yang penting. Think positive insyaAllah semua yang positive je datang. Aku selalu susah hati dulu masa mula-mula kena jaga Airis sorang-sorang. Then you know what happened, suddenly our house when black out, no electricity and only me and Airis in the house. Ya Allah takutnya tuhan yang tahu. Tapi I learned from that, no worries Allah ada. Allah will take care of us. lepas tu semuanya okey Alhamdulillah.

Airis makin besar. Dialah kekuatan aku untuk terus mengharungi hari-hari mendatang. Aku tak pandai segala hal pasal nak jadi ibu ni, tapi sebab tanggungjawab aku pada Airis aku belajar sikit-sikit. Semoga aku dapat jadi ibu yang baik untuk dia. 




.  

No comments:

Post a Comment