Monday 17 November 2014

Happy birthday dear husband!

Assalamualaikum

Hari ni taknak cerita pasal diri sendiri tapi penulisan hari ini khas buat encik suami yang dikasihi. hehe

Esok hari lahir beliau. Happy birthday abang. Dah hampir 9 bulan perkahwinan kita. Subhanallah tak terasa masa berlalu. Syukur pada Allah atas anugerah terindah ini.

Selepas hampir 9 bulan bergelar suami isteri sebenarnya kami masih dalam tempoh mengenali satu sama lain. Kami berbeza. Banyak benda. Tapi alhamdulillah perbezaan itu membuatkan aku belajar sesuatu setiap hari.

Dia doktor. Aku farmasi. Kerjaya kami dalam bidang kesihatan tapi banyak bezanya. Obviously he is more busier than me. hehe. But we still manage to find time to spend together. Walaupun masih belum menetap sebumbung tapi kami tetap berhubung. Terima kasih smart phone. Terima kasih whatapps. hehe

Jauh itu mungkin dugaan buat kami. Minggu ni aku usia kandungan dah hampir 8 bulan, tapi kami masih jauh. Sedih. Memanglah. Tapi aku selalu cakap kat hati aku kat paling dalam.
Xpe... ada orang lagi susah.
Xpe.. Allah ada..
Xpe.. Maryam dan Siti Hajar sendirian juga waktu mengandung..

Nangis ni tak usah cakap, kalau tadah dah cukup setempayan kot. Ehh.. terbanyak tulis pasal aku pulak.. huhu

Okay.. he's a very determined person, Kalau dia nak atau suka something dia akan baat sehabis baik untuk benda tu.

Dia suka makan durian, jadi dia sanggup pergi penang berulang kali untuk beli buah durian, even pergi Johor pun cari durian, hehe

Dia suka gardening. Aku kadang-kadang konfius, dia ni doktor ke pekebun. Sanggup berhabis untuk beli anak pokok, beli barang-barang buat para pokok, beli tanah berguni-guni. MashaAllah. I never met such a person like him before.

Siap invent a grow box lagi tau.

Grow box, anak pokok melon yang diimport dari UK. Pengsan!

Aku taktau bila masa dia buat, tengok-tengok dah siap. Siap anak pokok yang dah besar plak tu. Dah macam ladang melon dah belakang rumah dia. hehe. Aku saje tanya kalau pokok-pokok dia mati macam mana, kalau takde buah macam mana. Jawapan dia "takpe, It's about satisfaction" Wow speechless.. 

Beza la ngan aku. Aku ni selalu hangat-hangat taik ayam. Beli pokok kaktus 6 pokok, siram la dua tiga hari pastu mati camtu jeh.. hukhuk

He is a very organized person. Ada jadual setiap benda, Ada list untuk setiap perkara. Sangat teratur. Aku ni tersangat kontra. Last minute person. Bertabur semua benda. kuikuikui

Banyak lagi benda yang menarik pasal dia, biarlah aku simpan je yang lagi banyak-banyak tu. 

Semoga bertambahnya usia beliau seiring dengan bertambahnya iman. Dimurahkan rezeki, dimudahkan setiap langkah dan urusan. 

I might not be a perfect wife for him but I always wish that I can be his spouse forever till Jannah. 

I love you mr husband..

No comments:

Post a Comment