Tuesday 30 December 2014

wonderful Year 2014!

Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah

Dah 30 Disember 2014 hari ni. Esok last day 2014!!! How time flies.. Aceewah yeye je kan, sedangkan setiap hari aku merungut lambatnyaa masa berlalu. Cepatlahhh nak beranak nihhh. hikhikhik

Jom throwback apa jadi sepanjang 2014 nih. Subhanallah banyaknya yang dah berlaku.

Januari

Masa ni saat-saat aku menghabiskan sisa-sisa kehidupan zaman bujang. hehehe. Banyak spend masa dengan family, keluar dating dengan adik-adik.

Celebrate birthday abah ramai-ramai 


keja-keja kahwin.. 

Masa ni pun sibuk uruskan pasal majlis kahwin, Adoilaa memang kakak aku jadi mangsa temankan aku kesana sini hehehe.


Februari

Pertama kali menjejakkan kaki ke Sabah melawat sahabat baik aku Zati! Pergi sorang diri tau.. hehehe. Thank you Zati for your warm welcome! InsyaAllah nanti saya datang melawat lagi dengan baby. =)


Dua orang je jalan2 keliling sabah 4 hari 3 malam. memang awesome trip!!


Mac

Kahwin!! hehehe Alhamdulillah =)




Alhamdulillah dengan sekali lafaz, sah bergelar isteri kepada Mohd Khairul Fadzly bin Ahmad



April

Honeymoon kat UK. Pertama kali jejak kaki kat sini, jakun tak ingat dunia. hehehe, Banyak la pengalaman yang tak dapat dilupakan.

Salah check in hotel la, Salah beli tiket train la... tapi yang salah sana sini tu lah yang jadi kenangan sampai hari ni =)

Rindu! nak travel jauh-jauh lagi.. tapi kena kumpul duit tebal-tebal dulu =P

Orang cakap doa orang yang bermusafir ni takde hijab tau, maksudnya mudah dimakbulkan permintaannya. So sapa yang pergi travel jauh-jauh tu ambiklah peluang untuk bangun malam solat dan doa banyak-banyak ye. InsyaAllah termakbul! tak caye try la =)

Mei

I'm getting pregnant! Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah

Happy dan nervous dalam masa yang sama. Tak sangka dapat peluang jadi ibu secepat ni tapi takut jugak mampu ke dengan perangai macam budak-budak aku ni nak jadi mak orang tapi apa-apa pun syukur..

ketar tangan dan kaki masa buat UPT ni. hikhik

Jun

Dah hampir 3 bulan pregnant, perut flat je. Eh aku pregnant ke tak ni. So bulan ni kitorang buat first baby scan. Wow dengar je ada heartbeat dalam perut aku subhanallah macam tak percaya ada orang lahh kat dalam perut nih.. hehehe. Alhamdulillah

3.4cm, kecik kan.. macam nak nangis masa first tengok T_T


Julai

First time sambut raya dengan suami. raya pertama kat rumah mertua, pastu baru balik rumah sendiri. Sama je, tak de beza sangat cuma kena tambah dose sopan tu sikit berbanding sebelum-sebelum nih. hehe


hari raya kedua, baju raya sehelai je so raya kedua pakai baju biasa-biasa je. Tapi raya tetap raya! =P

Ogos

Jalan-jalan KL, temankan Khairul pergi Conference Annual Scientific Meeting in Intensive Care (ASMIC) 2014.


Masa ni aku pun ambiklah kesempatan jalan-jalan kat Pavillion, Nak shopping tak mampu, cuci-cuci dan gosok biji mata jelah. hukhuk


September

Jalan-jalan kat Cameron Highland. Babymoon sepuas hati! hehehe

Errrkk gemokkkkks!! berat badan naik mendadak. huuuu T_T

Bulan yang sama jalan-jalan Zoo Taiping, tujuan utama nak makan mee udang Mak Jah je pergi sini. hikhik

Excited tengok rusa!


Kedai Mee Udang Mak Jah still tak buka masa kitorang sampai, tapi aku menggunakan kuasa diktator mengidam aku so tunggu jugak sampai bukak.. Nyummm Nyumm.. hehehehe 


Oktober

Jalan-jalan lagi tapi kali ni kat Pulau Langkawi, pergi 2 hari 1 malam je, tapi besttt tau sebab dapat naik dapat cabel car dan makan makanan sedap!

Excited tau sebab first time nak naik, sebelum ni tengok dalam tv je =)


Dinner kat restoran Wan Thai. memang terbaik! recommended! sedap sampai menjilat siku =P

Jalan-jalan kat Pantai Cenang sebelum bertolak balik. Pantai cenang dalam 200meter je dari chalet tempat kitorg stay.



November

Usia kandungan aku dah masuk 8 bulan tapi masih gigih berjalan-jalan. hehhe

Kali ni kitorang ke Johor lawat anak sedara baru kat Skudai

Adra Khadeeja. Omeyy omeyyy!!



Balik singgah MAHA kat UPM, Ni tujuan utama sebenarnya disebabkan Khairul peminat tegar tumbuh-tumbuhan. hehehe

Tangkap gambar berlatar belakang kan bangunan tertulis MAHA tau! nak jugak. hehehe


Disember

Bulan ni kenduri adik ipar aku kahwin, meriah lah sebab semua adik-beradik Khairul balik, cantik pelamin dan meja makan dia.. jeles tau.. kiter kahwin takde pun camgituh.. hukhuk

Sekarang ni tengah menghitung saat, minit, jam, dan hari untuk lahirkan baby ni.. haiii tak sabarnya..

Apapun Alhamdulillah, tahun ni penuh dengan kenangan. Kenangan yang pasti di kenang sampai ke akhir usia insyaAllah =)






No comments:

Post a Comment