Monday 5 May 2014

I am married! Yeay Alhamdulillah

Assalamualaikum

Lamanya tak update blog. Maklum la busy kalah menteri.. kihkihkih

Alhamdulillah aku dah selamat dah bergelar puan. Acehhh.. Ada orang tanya aku, best tak kahwin?
Aku pun dengan confident jawab "Giler ko x best. Of coz la best. Best mengalahkan naik roller coaster kut" kuikuikui.

Mestilah best, macam aku yang baru nak belajar-belajar becinta ni kira macam cinta lepas nikah lah mcam dalam novel tuh. ok over! Sanggup balik kg tiap-tiap minggu, jarak berulang alik dari penang nak balik rumah mertua kat alor setar rasa macam 10km je walaupun jarak sebenar 100++km. Giler kan!

Letih.. memang letih tapi bila dah jumpa suami terus hilang letih. Acehh poyo sgt! Dush2!!!

Masa mula-mula kahwin, 2-3 hari lepas kahwin memang stress sebab tahap segan aku tinggi mengalahkan menara KLCC. Lapar tapi segan nak cakap so tahan lapar, Nak keluar tapi segan nak bagitau so diam je dalam rumah.. Ya Allah tuhan je tahu betapa tahap stress aku dah macam nak ambik final exam dah kut. kihkih. Dalam hati cepatlah habis cuti.. teruknya akuuu masa tu!!! hukhuk

Tapi lepas 2 minggu kahwin kami pergi bercuti kat United Kindom selama 2 minggu. Masa tu aku dengan suami aku je ada. Kat tempat yang aku tak pernah jejakkan kaki. Suami aku pernah stay sana 8 tahun so dia dah biasa. Jadi time tu dialah tempat aku bergantung harap. Dah kira macam penyelamat dunia lah masa tu pangkat suami aku. kuikui. Lepas balik bercuti barulah rasa indahnya kahwin.. hehehe

Nak share gambar kawin sikit kat sini. Gambar honeymoon nanti next post :)


Masa akad nikah



  Reception kat rumah aku




Reception rumah suami



Pastu ada lah gambar out door tapi memang takleh nak upload lah sebab gambar tu macam over romantik la pulak. Aku sendiri pun segan nak tengok balik so kena simpan, tengok sendiri2 je lah. hehehe

Apapun Alhamdulillah.. Terima kasih Allah.. Nikmat apa lagi yang hambamu ini dustakan.. terlalu banyak nikmatMu buat hamba hina ini.. Syukur ya Allah.. Alhamdulillah.

Doakan kami agar bercinta sampai syurga tau. Aku pun doakan korang yang belum kahwin cepat2 kahwin dan yang dah kahwin semoga bahagia sampai syurga. aminnnn...

Nanti ada masa aku post pasal trip honeymoon pulak okehh.. :D

 lots love, me =)

No comments:

Post a Comment